Persian
هیچ محصولی در سبد سفارش شما وجود ندارد.
جستجو

شربت های فروکتوز

شربت ذرت با فروکتوز بالا (HFCS) ، همچنین به عنوان شربت گلوکز-فروکتوز و ایزوگلوکوز شناخته می شود که بعنوان جایگزین شکر در صنایع غذایی کاربردهای متنوعی پیدا کرده است.
مشخصات محصولات
توضیحات

برای تولید HFCS، بخشی از مولکولهای گلوکز در شربت با دکستروز بالا بوسیله بوسیله آنزیم ایزومراز به مولکولهای فروکتوز تبدیل می­شوند. این شربت­ها دارای درجه شیرینی بالا بوده و با فراهم کردن فشار اسمزی بالا و کاهش فعالیت آبی منجر به ماندگاری محصولات غذایی و جلوگیری از فاسد شدن زود هنگام آنها می گردد. برخلاف ساکارز در شکر ترکیب قندی در این شربتها طی فراوری تغییر نکرده و ایجاد یک طعم ثابت را تضمین خواهد کرد. با افزایش درصد فروکتوز درصد شرینی شربت افزایش پیدا می­ کند. این شربتها دارای خاصیت هایگروسکوپی بالایی (جاذب رطوبت) هستند و در صورت کاربرد در شیرینیجات منجر به تاخیر در خشک شدن این محصولات خواهند شد. 
انواع مختلفی از شربت­های فروکتوز بر اساس درصد مونوساکاریدهای گلوکز و فروکتوز تولید می­شود که HFCS 42 وHFCS 55 دو نوع رایج آنها می باشد. اخیرا شرکت گلوکوزان موفق شده است که نوع جدیدی از این شربتها به نام HFCS 62 را به بازار معرفی کند که با خواص منحصر به فرد خود منجر به قابلیت کاربرد بهتر و بیشتر این شربتها شده است.

برخی از کاربردهای شربت­های فروکتوز

  جایگزین شکر و قند معکوس

  محصولات نانوایی

  غلات صبحانه

  شیرینی سازی

  بستنی و دسر

  مرباها و فیلینگهای میوه­ای

  سس و کچاپ

  انواع نوشابه

  لسیتین

  محصولات لبنی

  دونات و رنگهای کارامل

  اسنک و چیپس

تصویر از شربت ذرت با فروکتوز بالا(42%)
شربت ذرت با فروکتوز بالا(42%)
شربت HFCS 42 از طریق عبور شربت دکستروز از یک میان ستون پک شده با آنزیم گلوکز ایزومراز (تثبیت شده روی ذرات رزین) تحت شرایط شیمیایی خاص تولید می شود.
تصویر از شربت ذرت با فروکتوز بالا(55%)
شربت ذرت با فروکتوز بالا(55%)
شربت HFCS 55 از طریق تکنولوژی پیچیده و مدرن کروماتوگرافی به نام SMB (Simulated moving bed) از شربتهای HFCS 42 تولید می شود.
تصویر از شربت ذرت با فروکتوز بالا(62%)
شربت ذرت با فروکتوز بالا(62%)
این شربت یکی از فرمهای تولید شده شربتهای HFCS میباشد که در مقایسه با شربتهای HFCS 42 و HFCS55 دارای درصد فروکتوز بالاتر و بنابراین میزان شیرینی بالاتری را فراهم می کند.

پشتیبانی واتساپ