Persian
هیچ محصولی در سبد سفارش شما وجود ندارد.
جستجو

نشاسته های مقاوم

نتایج حاصل از تحقیقات علمی نشان میدهد کهیک رژیم غذایی پر کالری با فعالیت بدنی ناکافی باعث افزایش وزن یا چاقی میگردد که می تواند عامل بروز بیماری های مختلف از جمله دیابت، افزایش فشار خون، بیماری های قلبی و عروقی و حتی سرطان باشد. بنابراین توجه بسیاری از محققین و تولیدکنندگان صنعت غذا به سمت طراحی و توسعه محصولات غذایی رژیمی با کالری پایین و عرضه آنها به بازار معطوف شده است.
مشخصات محصولات
آنالیز فیزیکو شیمیایی
  • وضع ظاهری پودر سفید
  • رطوبت (درصد وزنی در کل ماده) حداکثر 14
  • pH محلول 5 % 4-7
  • خاکستر (درصد وزنی در کل ماده) حداکثر 0.3
  • پروتئین (درصد وزنی در کل ماده) حداکثر 0.7
  • SO2 (ppm) حداقل 80
توضیحات

استفاده از فیبرهای رژیمی در فرمولاسیون مواد غذایی یکی از بهترین راهکارهای اقتصادی اصلاح محصولات غذای جهت تحقق این هدف می باشد. محصولات غذایی غنی شده با نشاسته های مقاوم با فراهم کردن محتوای فیبر رژیمی بالا (بهبود ارزش تغذیه ای) و کاهش شاخص گلیسمی مورد توجه بسیاری از مصرف کنند گان فرار گرفته اند . مصرف مواد غذایی با شاخص گلیسمی پایین موجب می شود تا احساس سیری بیشتر به طول انجامد که منجر به کاهش وزن شده و از بیماری های گوارشی و دیابت جلوگیری می کند. نشاسته های مقاوم در مقابل هیدرولیز و هضم آنزیمی در روده کوچک از خود مقاومت نشان می دهند. این تعریف توسط انجمن شیمیدانان غلات آمریکا در سال 2000پذیرفته شد. تخمیر نشاسته مقاوم توسط باکتری ها در روده بزرگ، با تولید اسیدهای چرب کوتاه زنجیر (بوتیرات)، کاهشPHو کاهش تعداد میکروارگانیسم های بیماری زا ریسک ابتلا به سرطان روده بزرگ، دیورتیکولیت و هموروئید را کاهش می دهد.

با توجه به مزایای ذکر شده برای این نوع از نشاسته ها، تقاضا برای استفاده از محصولات غنی شده با نشاسته مقاوم در حال افزایش است به طوری که مصرف کنندگان حاضرند برای محصولات غنی شده با نشاسته مقاوم هزینه بیشتری بپردازند تا مصرف فیبر غذایی خود را افزایش دهند. آکادمی علوم پزشکی امریکا جهت پیشگیری از افزایش وزن و اختلالات گوارشی، مصرف روزانه فیبر را برای مردان ۳۸ گرم و برای زنان ۳۵ گرم در روز توصیه کرده است.

• این نوع نشاسته ها میتوانند مقاومت خوبی در برابر دمای بالا، شرایط اسیدی و تنش های مکانیکی داشته باشند.
• حلالیت این نوع نشاسته ها به دلیل اتصالات عرض به وجود آمده کمتر از نشاسته طبیعی است همچنین دمای ژلاتینه شدن در نشاسته های با اتصالات عرضی بالاتر است و رتروگراده شدن در آنها کمتر اتفاق می افتد

ویژگی ها:
شرکت گلوکوزان با طراحی و توسعه انواع مختلفی از نشاسته های مقاوم توانسته است گام مثبتی جهت رفع مشکل تولید این محصولات با ارزش بردارد. بعضی از این نشاسته های طراحی شده نسبت به نشاسته های معمولی خواص ژله ای ضعیف تر و ویسکوزینه پایین تری را فراهم می کنند. در این نوع از نشاسته ها، اتصالات عرضی بین زنجیرها های آمیلوز و آمیلوپکتین منجر به حفظ یکپارچگی و تقویت ساختار گرانول نشاسته تحت صراحت دهی، تنش های مکانیکی و شرایط اسیدی خواهد شد. همچنین این نشاسته ها بعنوان بهبود دهنده بافت عمل کرده و از سفت شدن محصولات غذایی در طول زمان ماندگاری جلوگیری می کنند.

موارد مصرف:


کاربردهای غذایی:


انواع نان (نان تست و ... )
پاستا (اسپاگتی و ماکارونی)
محصولات نانوایی شامل ویفر، بیسکویت، کلوچه، کیک، پیتزا، پیراشکی، دونات، پای میوه ای و معصولاتیکه باقت نرم دارند
غذاهای پخته شده، منجمد و کنسرو شده، سوب ها و غذای کودک
سس ها از جمله سس سالاد
برضی از محصولات لبنی
محصولات غذایی اکسترود شده (اسنک ها و ... )
غذاهای سرخ کردنی




کاربردهای صنعتی (غیر غذایی):


1-صنعت کاغذ
2-صنعت نساجی
3-صنعت داروسازی:

کاربرد در فرمولاسیون تعدادی از اشکال دارویی خوراکی از جمله قرص، کپسول، گرانول، هیدروژل، میکروذرات و نانوذرات بعنوان پوشش یا هسته .
استفاده به عتوان یکی از اجزا: ترکیب حامل دارو در سیستم های رهش دارو در تحقیقات علمی حوزه های زیست پزشکی، دارورسانی و داروسازی.




 

 
این محصول فروخته شده است
مشخصات محصولات
وضع ظاهری پودر سفید
رطوبت (درصد وزنی در کل ماده) حداکثر 14
pH محلول 5 % 4-7
خاکستر (درصد وزنی در کل ماده) حداکثر 0.3
پروتئین (درصد وزنی در کل ماده) حداکثر 0.7
SO2 (ppm) حداقل 80

پشتیبانی واتساپ